Природознавство

Шановні здобувачі освіти! У зв'язку з карантином з 12.03.2020 по 03.04.2020, 06.04.2020 по 24.04.2020, з 27.04.2020 по 11.05.2020, з 12.05.2020 по 29.05.2020 навчання проводимо дистанційно, згідно шкільного навчального розкладу. Прохання всі завдання та опрацювання матеріалу виконувати самостійно в робочих зошитах. Якщо узагальнення чи контроль знань, виконання завдання пишемо на окремих подвійних аркушах паперу в клітинку.
5 клас

Дата 16.03.2020
Підсумковий урок з теми "Земля як планета" .
Виконуємо тестові завдання в окремих аркушах по підручнику стор.138-139.

Дата 20.03.2020
Прочитати §33. Дати відповіді на питання 5,6(письмово) по підручнику стор.146.

Дата 23.03.2020
Прочитати §34 стор.147-150. Виконати письмово в зошиті питання №5 стор.151. Проведіть дослідження за рубрикою "Станьте дослідниками природи" у підручнику стор.151.




Дата 27.03.2020
Прочитати §35 (Гриби) стор.152-154 у підручнику. Проведіть дослідження за рубрикою "Станьте дослідниками природи" у підручнику стор.156.





Дата 30.03.2020
Опрацювати §35 (Бактерії) стор.154-155 у підручнику. Заповнити таблицю по підручнику завдання №6 стор.156. (в робочий зошит).




Дата 03.04.2020
Опрацювати §36,37. Дати відповідь на питання (письмово) №5 стор.159., по підручнику.

Дата 06.04.2020
Опрацювати §38. (записати в зошит визначення). Письмово дати відповіді на питання,  що в підручнику №3-6, стор.166.




Дата 10.04.2020
Опрацювати §39,40 (записати в зошит визначення). Письмово дати відповіді на питання,  що в підручнику №1-4,6 стор.171,172.





Дата 24.04.2020
Опрацювати §41 (записати в зошит визначення). Письмово дати відповіді на питання,  що в підручнику №5 стор.180.

Дата 27.04.2020
Прочитати §42,43. Виконати завдання за рубрикою: "Станьте дослідниками природи", стор.183.

Дата 04.05.2020 
Опрацювати §44. Дати письмово відповідь на питання №4, стор.193.

Дата 08.05.2020 
Виконати проект на стор.193.


Дата 15.05.2020
Підсумкова контрольна робота за 2 семестр.
І варіант
Початковий рівень (3 бали)
У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь
1. Ознакою відмінності живих організмів від тіл неживої природи є:
А маса тіла                                        Б обмін речовин і енергії
В здатність до зміни форми            Г розширення при нагріванні.
2. Найменшою одиницею будови живих організмів є:
А клітина       Б орган
В кістки         Г насіння.
3. До одноклітинних організмів належить:
А морська капуста   Б хламідомонада
В комар                     Г ряска.
4. Необхідною умовою утворення рослинами органічних речовин з неорганічних є наявність:
А світла                     Б ґрунту
В коренів                   Г чистого повітря.
5. Рослини, що встигають протягом одного року утворити насіння, називаються:
А швидкорослими   Б однорічними
В одноразовими       Г вічнозеленими.
6. До хребетних тварин належить:
А павук-хрестовик   Б рак річковий
В дощовий черв’як  Г гадюка звичайна.
Середній рівень (3 бали)
У завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді
7. Верхній ярус лісу утворюють:
А шипшина   Б дуб
В ліщина        Г граб.
8. Пристосуванням водних тварин до активного руху є:
А обтічна форма тіла           Б перетинки між пальцями
В великі очі                          Г добре розвинений нюх.
У завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)
9. Встановіть відповідність між твариною та її способом живлення
Тварини          Спосіб живлення
1 кінь;             А рослиноїдні;
2 сова;            Б трупоїдні;
3 ведмідь.       В м’ясоїдні;
Г всеїдні.
10. Встановіть відповідність між частиною гриба та її описом
Частини гриба                     Опис
1 грибниця;                           А складається із шапинки та ніжки;
2 шапинка;                            Б довгі, тонкі,дуже розгалужені нитки;
3 плодове тіло.                     В служать для утворення органічних речовин з неорганічних;
Г в нижній частині утворюються спори, що служать для розмноження.
Достатній рівень (3 бали)
У завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова
11. Екосистеми, створені людиною називають ________________________ .
12. На ріст і розвиток рослин найбільше впливають такі чинники неживої природи: _______________ , _______________ , ________________ .
13. Споживачами в екосистемах є _________________ .
14. Сигналом для скидання листя рослинами восени є __________________________.
15. Основною відмінною рисою бактерій є відсутність у їхніх клітинах ___________.
16. Пристосуванням рослин посушливих місцезростань до зменшення втрати води є перетворення листків на ____________.
Високий рівень (3 бали)
Дайте повну відповідь
17. Опишіть групи рослин по відношенню до різного освітлення.
18. Як організми пристосовуються до змін пір року?
ІІ варіант

Початковий рівень (3 бали)
У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь
1.До властивостей живих організмів НЕ належить:
А живлення              Б дихання
В забарвлення           Г ріст.
2. Основною ознакою рослин є їх здатність:
А рости          Б утворювати органічні речовини з неорганічних;
В поглинати з навколишнього середовища воду; 
Г дихати.
3. Рослиною, яка не має квітки є:
А верба          Б береза
В цибуля        Г папороть.
4. До основних частин клітини НЕ належить:
А оболонка               Б ядро
В плазмоциста          Г цитоплазма.
5. Органи людини та звірів, що забезпечують надходження до організму кисню і виведення з нього вуглекислого газу:
А нирки         Б шлунок
В легені         Г серце.
6. Найбільш мінливим середовищем життя є:
А водне                                 Б ґрунтове
В наземно-повітряне           Г живі організми.
Середній рівень (3 бали)
У завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді
7. Пристосуванням до життя у ґрунті є:
А довга шерсть         Б перетинки між пальцями
В великі очі               Г добре розвинений нюх.
8. До безхребетних тварин належать:
А восьминіг              Б голуб
В ящірка                    Г черв’як.
У завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)
9. Встановіть відповідність між твариною та її способом пересування
Тварини          Спосіб пересування
1 Сокіл;          А Стрибання;
2 Гепард;        Б Повзання;
3 Кенгуру.     В Біг;
Г Політ.
10. Встановіть відповідність між грибом та групою, до якої він належить
Група                                     Гриби
1 Гриби-паразити;                А Печериці;
2 Цвілеві гриби;                   Б Сажковий гриб;
3 Шапинкові гриби.                        В Дріжджі;
Г Мукор.
Достатній рівень (3 бали)
У завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова
11. Рослини, які людина спеціально вирощує для отримання певних продуктів, називаються ____________________.
12. Руйнівниками в екосистемі є: ______________, ____________. ______________.
13. Коливання температури у водному середовищі, в порівнянні з наземно-повітряним ______________.
14. Тварини, на відміну від рослин, живляться ___________ органічними речовинами.
15. Птахи, що на зимівлю відлітають у місцевості зі сприятливими умовами існування називаються _______________.
16. У тіньолюбних рослин розміри листків ____________.
Високий рівень (3 бали)
Дайте повну відповідь
17. Опишіть зв’язки між організмами.
18. Як тварини переживають дію низьких температур?


Дата 18.05.2020
Опрацювати §45. Дати письмово відповідь на питання №4, стор.201.

Дата 22.05.2020
Опрацювати §46. Дати письмово відповідь на питання №4, стор.206.
Виконати практичне заняття: Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.
Дати письмово відповідь на питання №5, стор.206 + намалювати малюнок щодо збереження навколишнього середовища.

Дата 25.05.2020
Опрацювати §47,48. Виконати практичну роботу в робочих зошитах.

Практична робота
Тема. Складання Червоної книги своєї місцевості
Мета. Дізнатися, які види рослин та тварин зникли, або мало зустрічаються в нашій місцевості. Скласти перелік заходів, які допоможуть зберегти і збільшити чисельність зникаючих організмів.
Обладнання. «Червона книга України»
Хід роботи:
1.      Ознайомся зі структурою Червоної книги Житомирської області, розгляньте малюнки та фотографії занесених до них рослин і тварин.
2.     Вибери з переліку назви рослин, які зникають з території нашої місцевості ( Житомирської області)
Конвалія

Крокус


Цибуля ведмежа
(черемша)





Ковила

  

Брандушка





Горицвіт






Запиши назви цих рослин _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з Червоної книги кілька прикладів рослин нашої місцевості, які занесено до Червоної книги України.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Вибери з переліку назви тварин, які зникають з території нашої місцевості
( Житомирської області)

Журавель сірий





Їжак вухатий





Бражник мертва голова







Саламандра плямиста





Мідянка звичайна





Беркут




Запиши назви цих тварин  _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Випиши з Червоної книги кілька прикладів тварин нашої місцевості, які занесено до Червоної книги України.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:

Склади перелік заходів, які допоможуть зберегти і збільшити чисельність організмів Червоної книги, яку ти склав.

Дата 29.05.2020
Підготувати навчальний проект: "Смітити не можна - переробляти".(про "друге життя" побутових речей)
Віртуальна екскурсія до музею природи Житомирського університету ім. Івана Франка
Переглянути обов'язково!!!!!!!!




Немає коментарів:

Дописати коментар